Lyžiarsky výcvik 8. ročníka

vložené 12. 02. 2017 o 20:22

(Súčanskí lyžiari trénovali v stredisku Vernár-Studničky)

V nedeľu ráno, 29.1.2017, to všetko začalo. 23 žiakov 8.A triedy sa zišlo pred základnou školou. Usmievavé tváre rodičov, ktorí nás vyprevádzali na cestu sa nedali prehliadnuť. No a po pár minútach rozruchu už sa v plnej kráse vynorila aj naša fantastická trojka a to: pán zástupca Laurinecpán učiteľ Šedivý ako inštruktori lyžiarskeho výcviku (tí sa pri nás poriadne spotili, no o tom neskôr) a k nim slniečko našich dní, pani učiteľka Dohnanová, ako náš každodenný ranný budíček, fotografka a kameramanka lyžiarskych „výkonov“, a zároveň animátorka spoločného večerného programu.

Po naložení batožiny a menšej kontrole typu „kto chýba, nech sa prihlási “ sme mohli vyraziť. Cesta bola dlhá, no po viac ako štyroch hodinách sme v cieli nášho pobytu, v penzióne Suchá vo Vernári v Slovenskom raji, vôbec nezaháľali. Hneď sme sa poobliekali do našich ,,oblekov“ a s očakávaním, čo nás asi tak dnes bude na svahu čakať, sme nastupovali do autobusu. Po príchode do lyžiarskeho strediska Vernár-Studničky sme sa všetci kochali očarujúcou prírodou a tešili sa, že najbližší týždeň budeme súčasťou tohto krásneho prostredia. Prvému lyžovaniu samozrejme predchádzali isté problémy napr. s obúvaním lyžiarok, zapínaním viazania, no navzájom sme si pomáhali, sme predsa jeden tím. Po rozcvičke sme skúšali spustiť sa z menšieho kopca popri vleku. Kolená sa nám triasli, ale každý sa snažil, ako najlepšie vedel. Po príchode do penziónu sme mali chvíľku voľna, nasledovala večera a potom spoločný program. Rozdelili sme sa do 4 tímov. Každý tím si zvolil svoj názov a vytvoril tematickú zástavu. Tak sa z nás (okrem skupiny č. 6 a č. 7 na svahu) stali aj „Angels, Súčanskí tučňáci, Urlíci a (Anti)talenty“.

Na ďalší deň sme sa po raňajkách presunuli na svah, kde sme sa už naplno venovali lyžiarskemu výcviku.  Skupina č. 6 pod vedením pána učiteľa Šedivého začala rozcvičkou a strednou zjazdovkou. Tú sme krôčik po krôčiku zdolávali a každý sa kúsok po kúsku zlepšoval. Skupinu č. 7 mal pán zástupca Laurinec. Lyžiari tejto skupiny taktiež začali rozcvičkou, a keďže išlo o úplných začiatočníkov, pustili sa do základov na kopci vedľa svahu. Postupne sa však presúvali na náročnejšie zjazdovky. Po prvom dni ešte z nás neboli vynikajúci lyžiari, no každý z nás bezpečne dokázal zísť z kopca. Po príchode do penziónu sme zo seba iba rýchlo vyzliekli mokré oblečenie a presunuli sa na obed. Po ňom sme sa „dávali dokopy“ a spoločne relaxovali na izbách či hrali spoločenské hry. Po večeri sme mali umelecký večerný program, na ktorom sme hrali divadielka na zadanú pieseň a spievali karaoke a tancovali.

Podobný priebeh resp. režim mali aj ostatné dni. Na zjazdovkách sme sa každým krôčikom posúvali od zatáčania pluhom k rovnobežnému vedeniu lyží po svahu. Každý svojím tempom na to pomaly prichádzal, a najmä zásluhou trpezlivosti a veľkého úsilia našich inštruktorov sme sa postupne zlepšovali. Každý sa už v stredu popoludní snažil o čo najlepšie výkony, pretože sme vedeli, že vo štvrtok nás čaká lyžiarska súťaž v slalome.

Po večeroch sme tancovali, hrali ping-pong, slovné či spoločenské hry, tvorili, otužovali sa v saune, skúšali sa v kvíze, spoločne sa zabávali. Naše celotýždňové úsilie bolo samozrejme vo štvrtok večer vyhodnotené a ocenené sladkými odmenami a diplomami. V súťaži tímov sa najviac darilo skupine „Angels“ v zložení: S. Birás, A. Blahová, P. Gažiová, T. Jurica, A. Prekopová, J. Vendžúrová.

Celý týždeň nám nebolo dopriate ani leňošiť od upratovania. Poriadok na našich izbách sa hodnotil každý deň a najkrajšiu a najčistejšiu izbu počas týždňa si udržalo trio dievčat: K. Gagová, K. Michalcová, L. Škundová

Ani sme sa nenazdali a bol tu piatok (3.2.). Cesta späť už ubehla o niečo rýchlejšie a my sme opäť doma. Znova stretávame usmievavé tváre pedagógov po chodbách školy. Niektorých z nás skolila choroba, no určite to stálo za to! Neopakovateľné spomienky, krásne zážitky a hlavne pocit, že aj keď sa možno nevieme dokonale lyžovať, ale bezpečne zdoláme vybraný kopec.

Takto zhrnuli priebeh lyžiarskeho výcviku „Súčanskí tučňáci“:

Naše lyžiarske dni

Ráno všetci vstávame,

chystáme sa a papáme.

Neskôr si izby upratujeme,

autobusom cestujeme a lyžujeme.

Na obede naberieme veľa síl,

možno priberieme zopár kíl.

Poobede si karty zahráme,

večerný program si užívame.

Krásne dni sú už na nami

a my sa tešíme na mamy. :)

Letné prázdniny 2024
o 65 dní 4 hodiny
začínajú sa 28. júna

Učitelské maily

horna súča zelená škola

zelená škola

Copyright © ZŠ s MŠ Michala Rešetku Horná Súča 2012-2024 | Všetky práva vyhradené.